اخبار بیست و سی برنده شد!

چه کسی هست که از صمیمیت و خلاقیت خوشش نیاید؟ تا قبل از این که پای اخبار بیست و سی به صدا و سیما باز شود، تنها مرجع معروفی که می توانستیم از آن اخبار فارسی را از صدا و سیما ببینیم اخبار سراسری ساعت ۲۱ بود. امّا صدا و سیما طی یک حرکت رو به پیش، خبر ۲۰:۳۰ را هم به آن اضافه کرد. چیزی که مردم واقعاً عاشق آن هستند.

نظرسنجی جونیوز از اخبار مورد علاقه ی کاربران

جونیوز به طور نامحسوس در شبکه ی اجتماعی گوگل پلاس در یکی از انجمن های فارسی یک نظرسنجی گذاشت و در آن نظر افراد را راجع به این که کدام اخبار را بیشتر می پسندند و به آن اعتماد دارند پرسید. شاید برای شما هم جالب باشد که نتیجه ی آن را بدانید. در این نظرسنجی گزینه های زیر مطرح بود:

  • اخبار سراسری
  • اخبار بیست و سی
  • اخبار بی بی سی فارسی
  • اخبار صدای آمریکا
  • اخبار موجود در سایت های اینترنتی

سؤال این طور مطرح شد که: «در بین گزینه های زیر کدام اخبار را بیشتر دوست دارید و آن را معتبر تر می دانید؟». اگر چه دور از انتظار نبود ولی خبر بیست و سی توانست گوی سبقت را با اختلاف زیادی از دیگر رقبای خود ببرد. نتایج آرا به شرح زیر شد:

  1. اخبار بیست و سی : ۶۳%
  2. اخبار موجود در سایت های اینترنتی : ۱۳%
  3. اخبار بی بی سی فارسی : ۱۳%
  4. اخبار صدای آمریکا : ۷%
  5. اخبار سراسری : ۳%

این آمار خیلی جالب و تأمل برانگیز به نظر می رسد. جالب این جاست که خبر ۲۰:۳۰ تا حدی موفق عمل کرده که حتی از مجموع اخبار دیگر هم درصد بیشتری از بینندگان را محبوب خودش ساخته. در این بین تأسف برانگیز هست که اخبار سراسری و در اصل اخبار رسمی صدا و سیما تا حدی ضعیف است که تنها ۳% شرکت کنندگان در نظرسنجی آن را محبوب و دارای اعتماد بیشتر می دانند.

در این بین به نظر می رسد که حداقل ۲۰% شرکت کنندگان اخبار خبرگزاری ها و رسانه های خارجی را جذاب تر و مورد اعتماد تر از رسانه های داخلی می دانند. هم چنین ۱۳% از افراد اخبار آنلاین را بیش از دیگر رسانه ها مورد استقبال قرار داده اند. شاید استفاده از متدهای جدید، جذابیت، خلاقیت و لحن صمیمانه دلیل پیروزی بیست و سی  و رسانه های شبیه به آن باشد. به امید روزی که رسانه های خبری ما بیش از همیشه رنگ و بوی مردمی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *